Piszę projekt domu szlacheckiego. Gdyż byliśmy rodem, który miał coś dostać dopiero po jakimś czasie i aktywnej grze fabularnej. W marcu dostaliśmy tytuł, ale nikomu nie chciało się pisać projektu. Teraz go piszemy.
Status Niższa szlachta, z woli Najwyższej Kapłanki ród kupiecki otrzymał prawa szlachty, choć nie zmieniło to szczególnie jego obyczajów. Nadal zajmowali się handlem i rzemiosłem, traktując swój tytuł głównie jako furtkę, która ułatwiała im załatwianie wszelkich państwowych zezwoleń i glejtów.
Hierarchia rodzinna Od stuleci głową rodu był mężczyzna, którego wyższość nad kobietą uznawano i władzę zawsze przekazywano najstarszemu synowi z głównej linii. Jednak od śmierci Rhydiana, kiedy to zabrakło męskiego potomka, gdyż Yasser wpierw był za młody potem zaś uznany za lekkoducha, potrafiącego jedynie zniszczyć rodzinę, głową rodu została najstarsza kobieta. W późniejszym okresie okazało się, że ród Malvante jest w większości złożony z damskich pierwiastków, przez co kobiety na stałe poczęły być głowami domu, zarządcami majątków i patronem wszelkich rodzinnych interesów, a głowę rodu zwykło się zwać Matroną. Kobiety nie przejmowały nazwisk mężów, aby utrzymać gałąź swej rodziny, nie pozwalając jej zniknąć pod obcymi mianami. Dojrzałość w rodzinie, mimo panującego prawa w państwie, nadal wyznacza granica dwudziestu-pięciu lat i dopiero wtedy członek rodziny może przejąć ważne obowiązki lub reprezentować ród w interesach. Głową rodu zostaję najstarsza kobieta, wywodząca się z głównej linii. Jeżeli takowa nie osiągnęła jeszcze dojrzałości, jej przywileje przejmuje najstarsza kobieta, niezależnie jak daleko spokrewniona, do czasu kiedy młoda następczyni osiągnie odpowiedni wiek. Rodzina zgodnie z panującym w państwie prawie uznaje wielożeństwo, jednak jedynie w wypadku, kiedy to panicz lub panienka Malvante wyjdzie wielokrotnie za mąż, zaś wyklucza możliwość by to on/ona został(a) kolejnym(ą) mężem/żoną.
Stosunek do władzy i religii: Ród Malvante to bardzo religijna i głęboko wierząca rodzina, która za swą boginię uważa najwyższą i najwspanialszą boginię - Panią Pod Gwiazdami, chociaż z tolerancją odnosi się także do podległych jej bóstw, w tym Nes`ye. Chociaż rodzina zdobyła już tytuł szlachecki, głównie uwagę swą skupia na handlu. Bez względu na to, uznaję jednak niepodważalną władze kapłanek i Najwyższej Kapłanki i wiernie im służy.
Ziemie. http://img21.imageshack.us/img21/7475/pery.jpg Malvante od zawsze było silnie związane ze stolicą kraju, skąd też wywodziły się ich korzenie i gdzie ich pierwsi przodkowie rozpoczynali swą historię z handlem. Od pokoleń także rodzina ta piastuję w Eshimie stanowiska burmistrza miasta, dlatego właśnie ich włości skoncentrowały się na około tego pięknego miasta, a z upływem czasu i dzięki łasce Najwyższej Kapłanki, powoli zaczęły powiększać się o kolejne południowo-zachodnie tereny. Rosnąca reputacja sieci sklepów jubilerskich Gwiazda Pustyni przynosiła coraz większe dochody, podobnie jak kunszt kowalski członków rodziny. Z tego powodu zainteresowanie rodziny zaczęły wzbudzać górzyste rejony Gór Pająka. Były one bardzo kuszące, wszak to właśnie stamtąd wydobywało się mithril, rudy metali oraz jak mniemali geolodzy rodziny także diamenty. Ziemie te łatwo było pozyskać, gdyż mało kto kwapił się do wyruszania w tamte strony. Opowieści o upiorze – ludzkim kokonie straszącym hordą pajęczaków, skutecznie odpędzało wszelkich chętnych. Jednak mimo to rodzina za wszelką cenę starała się o te tereny, wodzona wciąż chętką na diamenty. Część ziem wykupiła od władz, obiecując wybudować tam kopalnie i kuźnie. Tak też powstał projekt dostaw zaopatrzenia dla wojsk. Trudno było odnaleźć śmiałków, którzy dokładnie splądrowaliby interesujące Malvante rejony gór. Opłacono wielu najemników, jednak mało z nich wracało. Nareszcie rodzina uznała, iż nie chce obejmować całych gór, zadowalając się jedynie jego południowym zboczem i paroma szczytami, dość oddalonymi od centrum tego pajęczego piekła.
Kopalnie i kuźnie. Na terenach południowego zbocza gór powstały trzy kopalnie. Wszystkie były połączone ze sobą górskim szlakiem, a ponad to od każdej prowadził odrębny szlak do osady kowali u podnóża gór. Informację przepływały płynnie dzięki wytresowanym sokołom. Przy każdej kopalni wybudowano warownie, które z jednej strony przylegały do litej ściany zbocza gór, tworząc półokrągłe wysokie na 30 stóp małe fortece. W środku urzędował 20sto osobowy oddział górskiej piechoty oraz 3 magów żywiołu ziemi, do której należeli ludzie oraz krasnoludy (nieliczni, ale jednak). Ich obowiązkiem było ochranianie kopalń, sprzętu oraz dostaw żywności. W pierwszej kopalni wydobywano mithril, w drugiej rudy żelaza i cynku, w trzeciej zaś węgiel, gdzie odkryto także śladowe ilości diamentów. Wydobyty materiał był od razu załadowywany na powozy zaprzęgnięte w muły, które transportowały materiał do magazynów, znajdujących się w osadzie kowali. Magazyny stanowiły dwa potężne budynki, w których przechowywano sprzęt, żywność oraz minerały. W osadzie znajdowały się trzy rozbudowane kuźnie, gdzie praca trwała na okrągło, w związku z zamówieniami dla wojsk i prywatnych zamówień. Wyrabiano tam jedynie oręża, od ciężkich dwuręcznych mieczy po małe dobrze wyważone sztylety. W osadzie znajdowała się także mała wieża warowna, z której wysyłano korespondencję do Eshimy i/lub do Ithashy. Codziennie wyjeżdżał stamtąd transport do magazynów znajdujących się w tych miastach, wymieniający się z transportem żywności do osady. Kiedy kuźnię rozwinęły się na tyle, by dawać dość spory zysk rodzinie Malvante, postanowiono wykupić kolejne niezagospodarowane tereny, posuwając się na południe aż do linii brzegu Wód Południowych. Ziemie tę wzięto pod uprawę takich zbóż jak: pszenica, jęczmień, żyto oraz przypraw tj.: pieprz, imbir, liście senesu. Rodzina bardzo często korzysta z portu i magazynów jakie wykupiła w mieście Ithasha. Właśnie tutaj przechowują swoje statki handlowe i sprzedają swój towar, a także najmuję marynarzy do ochrony towaru na morzu. W niedalekiej odległości od portu wybudowana została posesja rodziny, która przez młodszych jej członków jest głównie traktowana jako rezydencja wypoczynkowa, ze względu na jej usadowienie nad morzem, jednak starsi wykorzystują ją jako miejsce skąd mogą doglądać interesu. To właśnie tu utworzono hodowlę małży, z których pozyskuje się perły złociste, ponieważ miejsce to słynie z dogodnych dla tych mięczaków warunków. Obok hodowli prowadzi się także połów najróżniejszych owoców morza. Zaraz przy rzece Vetta wybudowano cztery młyny, oraz kolejny magazyn, gdzie mielone są zboża na mąkę.
http://img14.imageshack.us/img14/3798/agrecios.jpg miasto ; http://img707.imageshack.us/img707/4949 … dreewa.jpg
Jeszcze za żywota Rhydiana Malvante nakazano rozpocząć budowę kanału łączącego brzeg zachodni z portem w Smoczej Gardzieli. Prace trwały pięć lat. Niestety ani Rhydian, ani jego małżonka nie dożyli, momentu otwarcia kanału, zaś osada, która tam powstała po pięciu latach przeistoczyła się w dobrze prosperujące miasto portowe głównie dzięki kanałowi i statkom, które by zaoszczędzić 4 dni żeglugi, przepływały właśnie tędy, opłacając cło. Miasto zostało nazwane na cześć Agrecci Malvante, choć wątpliwe było, by ktokolwiek wspominał tą damę z sentymentem. W mieście mieszkali głównie robotnicy, którzy najęli się do budowy kanału oraz najemnicy, strzegący tych robót. Po tak długim czasie, Agrecios stało się ich domem i tam właśnie się osadzili. Mała osada rozrosła się prędko. Z jednego małego placyku powstały cztery dzielnice, w tym dwie mieszkalne i dwie handlowe. Do wieży, która pełniła funkcję twierdzy obronnej, dobudowano mur, okrążający całe miasto. Brzeg pogłębiono, stworzono port, gdzie mogły cumować wszelkie statki zmierzające do Smoczej Gardzieli. Karczma pod naporem marynarzy przerodziła się w kamienicę uciech, rozrosły się stajnie i magazyny. Wszystko poczęło żyć własnym życiem. Malvante szybko zorientowali się co należy robić. Wysłali gorącą prośbę do Najwyższej Kapłanki, aby ta poświęciła ziemię miasta i pozwoliła na wybudowę Świątyni Kroczącej w Ciemnościach, co też zostało uczynione, a jednocześnie wiązało się ze zgodą najwyższej władzy na poszerzenie terenów pod uprawy. Ośmieleni ludzie poczęli zagłębiać się w dżunglę, którą wykarczowali w niedalekim rejonie od miasta i kanału, gdzie zostały na rozkaz Malvante posadzone drzewka cytrusowe oraz oliwki i daktyle. Stąd także pobierano drzewo hebanowe, kauczukowe oraz papirus, które rozprowadzano po kraju. Miasto zasłynęło również z połowu sardynek. Znalazło się także miejsce na siedzibę Malvante.
Szalki handlowe: http://img707.imageshack.us/img707/3138 … ndlowe.jpg
1. Agrecios – Yassa – Shima
Wyspa Słodyczy: kupujemy: lukrecję, wina i winogrona; sprzedajemy: biżuterię, zboże, mąkę, rudy metali, papirus;
Wyspa Motyli: zdobywamy: magiczny katalizator motyli pył (posiadanie glejtu), trucizny;
2. Smocza Gardziel – Dospar – Oaza Has – Oaza Husot – Eshima
Smocza Gardziel kupujemy: drewno, niewolników, skóry i kości zwierząt; sprzedajemy: drewno, cytrusy, oliwki, daktyle, tuńczyki, papirus, perły
Dospar: kupujemy: perfumy, zdobne gobeliny, dywany, porcelanę; sprzedajemy: perły, biżuterię, motyli pył;
Oaza Has kupujemy: topory Korga, pancerze skórzane; sprzedajemy: rudy metali, węgiel, biżuterię;
Oaza Husot kupujemy: specyfiki od alchemika; sprzedajemy: trucizny, motyli pył, biżuterię
Ogółem: Magazyny liczba rozmieszczeń: 5 liczba ogólna: 11 rozmieszczenie: Eshima(2), Dospar(1), Osada Kowali(3), Ithasha(2), Agrecios(3)
Domostwa liczba ogólna: 4 rozmieszczenie: Eshima (kamienica), Dospar (kamienica), okolice Ithashy (rezycencja), Agrecios (rezydencja)
ZROBIĆ OPIS!!!!!!!!!!!!
Statki: liczba ogólna: 14 rodzaje: kutry rybackie (10), łodzie handlowe (4) rozmieszczenie: Agrecios – 5 kutrów, 2 łodzie handlowe Ithasha – 5 kutrów, 2 łodzie handlowe
Pracownicy: 20 wyspecjalizowanych kowali 3 oddziały piechoty górskiej (3x20) w tym 9 magów żywiołu ziemi 30 rybaków (20 Agrcios, 10 Ithasha) – wyspecjalizowanych także w połowach i hodowli małż 110 konnych zbrojnych ( 60 Agrecios, 50 tereny południowe) 20 niewolników (wymiennie pracujących w kopalniach lub przy połowie) 10 jubilerów (pracownicy sieci sklepów Gwiazda Pustyni)
Nawiązane współprace: Gildia Przewoźników – ochrona transportów na kupeicki szlaku ze Smoczej Gardzieli do Eshimy. Władza Dominium – kontrakt na wytwarzanie oręża dla wojska, pozwolenie na polowania na Wyspie Motyli
COYOT SPECJALNIE DLA CIEBIE SĄ 4 MŁYNY D PISANIA ;P PRZYJMUJE KOLEJNE PROPOZYCJE/ZMIANY/KOMENTARZE
a tak btw. opis hodowli gryfów się tez już robi za was.
|